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341. Jahresvorschau Medienpolitik 2016
2016.01.05, news
  Der skeptische Optimismus der Prognose für 2015 (PRINT&more 4/2014) war nicht ganz unberechtigt. Drohende massive Verschlechterungen in den Bereichen Datenverarbeitung, Werbefreiheit und Urheberrecht  
342. Zwischen Werbeblockern, Internetriesen und Feinden der Pressefreiheit
2016.01.04, news
  Für die deutschen Zeitschriftenverlage war 2015 kein einfaches Jahr. Doch die Zuversicht in der Branche ist ungebrochen. VDZ-Hauptgeschäftsführer Stephan Scherzer im Interview mit der Deutschen  
343. Your chance to get up close and personal in San Francisco, Silicon Valley & LA
2015.12.09, news
  FIPP and VDZ’s 3rd annual Digital Innovators' Tour (DI Tour) to the US, takes place from 17 to 22 April 2016 and will take you to media and tech hot spots in San Francisco, Silicon Valley and Los  
344. We reveal the preliminary agenda for DIS 2016 in Berlin
2015.12.08, news
  The preliminary agenda for the Digital Innovators’ Summit (DIS) in Berlin, Germany in March 2016 is now live with 36 confirmed speakers (and more to come).  
345. ‘It’s experimentation and innovation with a purpose’
2015.12.08, news
  Robert Hernandez, an innovator in journalism education, focuses on exploring and developing the intersection of technology and reporting. Here he is with what's cooking in his 'mad scientist of  
346. 3. VDZ Tech Summit: Agilität, Geschwindigkeit und Kundennähe
2015.11.27, news
  Erfolgsfaktoren für Medienunternehmen im Zeitalter der digitalen Disruption im Fokus des 3. VDZ Tech Summit  
347. Rede von Staatsministerin Prof. Monika Grütters MdB zur Preisverleihung der "Nationalen Initiative Printmedien"
2015.11.26, news
  Die Staatsministerin für Kultur und Medien sprach am 26. November 2015 in Berlin zur Preisverleihung des Schülerwettbewerbs  
348. Content aggregation: Paving the way through information overload
2015.11.23, news
  The explosion of news and other types of content (from media players and user-generated, for example grassroots movements) has had a profound impact on content consumption habits.  
349. Rede von Fachpresse-Sprecher Stefan Rühling am Publishers' Summit des VDZ am 2. November 2015
2015.11.12, news
  … weitere Verschlechterungen bringen. Das neue Recht darf nicht alles den Opt-In-Giganten wie Facebook, Google, Amazon & Co. , Twitter und LinkedIn erlauben und die Opt-Out-Datenverarbeitung europäischer…  
350. Snapchat Discover, Apple News, Facebook Instant Articles - Ralf Kaumanns explains how platforms present both challenges and opportunities for publishers
2015.11.04, news
  At the FIPP Congress 2015 Jacob Weisberg, chairman of Slate, talked about how publishers needed to think seriously about whether or not to work with integrated platforms like Snapchat Discover and  
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